MINDFULNESS

A tudatos jelenlét lényege, hogy képes legyél teljesen az adott pillanatban, a mostban létezni. Képes legyél megfigyelni mit érzel, mit gondolsz és mit akarsz abban az adott másodpercben – és mindezt ítélkezés nélkül. A tudatos jelenlét tehát azt jelenti, hogy megtanulsz észrevenni mindent, ami a testedben, az elmédben és a környezetedben zajlik, és így észreveszel, érzékelsz mindent, ami az adott pillanatban jelen van. Mi a mozgást kötjük össze a tudatossággal, azzal, hogy a gyakorlatok, mozdulatok során figyelned kell egy-egy testrészedre, izmodra, és fókuszált figyelemmel újra képes leszel összekapcsolódni azzal a részeddel.

Megtapasztalsz olyan részeket a testeden, amikre eddig kevés, vagy semmi figyelmet nem szenteltél, megtanulod szeretni azokat a részeidet, amikről eddig inkább negatívan gondolkoztál és nyilatkoztál. Megtanulod a testedet. A csoda pedig abban rejlik, hogy a tudatos jelenlét gyakorlásával a jelenben fogsz létezni, és kizárhatod, lecsendesítheted a nyomasztó gondolataidat, testi-lelki egyensúlyt hozz létre. Relaxáló hatású – így oldjuk vele a stresszt. Meditációval, relaxációs gyakorlatokkal szintén segítjük az ellazulást, és arra biztatlak, hogy ezt napi rendszerességgel gyakorold.