Császármetszés vagy természetes szülés, szoptatás vagy cumisüvegből etetés – teljesen mindegy melyik igaz rád, tudom, hogy a lehető legtöbbet teszed, a legjobbadat adod, és megvan a szabadságod, hogy meghozd a saját döntéseidet. A közös munka során erre mindig emlékeztetlek majd. A Te saját egyedi helyzetedet tartjuk szem előtt a célkitűzéseknél, tervezésnél. A munka során a teljes személyt figyelembe vesszük és tudatosan fókuszálunk a mozgás fizikai, funkcionális és érzelmi aspektusaira.

 

Korrekciós és funkcionális gyakorlatokkal erősítjük a tested.

Prevenció + regeneráció és gyógyulás segítése a gyakran, várandóssággal és szülés utáni időszakkal kapcsolatosan, jelentkező problémák tekintetében.

Sok nő tapasztalja magán a rectus diastasis (szétnyílt hasizom), gátizom egyensúlytalanság, inkontinencia, és egyéb kellemetlen fájdalmak és nehézségek tüneteit.

Fokozatosan felépített, egyre nehezedő mozgásprogrammal építjük újra a funkciókat szülést követően, császármetszés és gátmetszés után, szétnyílt hasizom és vizeletcsepegés esetén, alkalmazva a korrekciós gyakorlatok alapelveit. Minden találkozás során figyelembe vesszük a speciális, egyedi igényeket és így kevesebb fájdalommal és nagyobb lelki nyugalommal távozhatsz az edzések után.

Akár a gyerekeid után szaladsz egész nap, vagy a szülésedre készülsz a Mindful Move Módszere úgy épül fel, hogy erőt és kitartást építsen azon izmaidba, melyekre egy anyának szüksége van.

Tudom, hogy néha nehéz, elbizonytalanító lehet kiigazodni az információ sűrű rengetegében a várandós és a szülés utáni mozgás tekintetében. Aggódhatsz azon, hogy a mozgással nehogy árts a babának, vagy magadnak. Ha az orvosod engedi a mozgást számodra indulhatunk is. A gyakorlatösszeállításnál mindig szem előtt tartjuk a Te és babád egészségét egyaránt a bemelegítéstől a levezetésig.

Babahordozó cipelése vagy tipegő kisgyermeked felemelése például olyan mozdulatok, melyeket egy gyakorló anya napi szinten megcsinál. Minden edzésbe beleépítjük azokat a mindennapi mozgásmintákat melyek nagy átfedést mutatnak a mindennapi tevékenységeiddel, és így erősödsz célzottan és tudatosan. Mindamellett, hogy a mindennapi mozgásimintáidat gyakoroljuk visszavezetlek oda, ahova szeretnéd, ahhoz a mozgásformához, amire vágysz. Legyen ez egy félmaratoni felkészülés, vagy a kedvenc magas intenzitású mozgásod. Megértem, hogy a gyermek születése után sokan szeretnének visszatérni magas intenzitású edzésekhez. Én felkészítem a tested, tanítalak, elsajátítod az alapokat, és biztonsággal, sérülés és állapotromlás nélkül, sőt erősebben és hatékonyabban fogsz tudni visszatérni ahhoz a mozgáshoz, amit a várandósságod kezdetén úgy érezted meg kell szakítanod.

Tudom, hogy az anyaság minden csodájával és szépségével együtt kimerítő tud lenni. A rendszertelen napok, az alvás elégtelenség, fáradtság, szorongás, az élet minden területének megváltozása számos akadályt gördít elénk, legfőképp a kezdeti hónapokban. Az ezzel kapcsolatos gondolataidat, érzéseidet és kérdéseidet érintjük a találkozók során, ha igényed van rá. Minden óra terve úgy áll össze, hogy a stressz szintedet csökkenti és endorfinok szabadulnak fel, ez szintén segít a nehéz helyzetekkel való megküzdésben. Tetterősnek érzed majd magad, készen a rád váró következő kihívásra.

Arra biztatlak, hogy ne fogadj el tévhiteket a testeddel kapcsolatban. Azért, mert valami gyakori, még nem jelenti azt, hogy normális is. „Ez már csak így van, ha gyermeked született” közhely már ódivatú. Nem kell elfogadnod, hogy akaratlan vizeletcsepegésed van minden tüsszentésnél, vagy hogy derékfájással, medencetáji fájdalommal létezel. A találkozók során tanítalak is arról, hogy a folyamatosan változó testeden mi az, amit tudatosan, korrekciós és funkcionális gyakorlatokkal, meggyógyíthatsz, vagy fejleszthetsz. Megismered a tested működését és fejlődik a testtudatod is.

Különböző légzőgyakorlatokkal tartjuk aktívan tested központját, mely a legnagyobb terhelésnek van kitéve várandósság és szülés során. Légzőgyakorlatokkal erősítjük a hasizmaidat, belülről kifelé, tudatosan, aprólékosan, sok-sok gyakorlással. A módszer elsajátítása után azt fogod érezni, hogy újra Te kontrollálod a tested, ráérzel, hogy olyan triviális dolog, mint a légzés, mely tulajdonképpen egy napi 20-22000x elvégzett mozgás, mekkora erővel bír, és milyen hatékony tud lenni.

Használjuk a rekeszizmod, megtanulunk úgy lélegezni, mint a gyermekek. Légzést használjuk arra, hogy a stresszt elűzzük, megnyugodjunk és pihenjünk.

Kitérünk olyan életmódbeli kérdésekre, mint az alvás, napi rutin gyakorlási praktikák, hidratáció, szülés utáni hangulatváltozások kezelése.

Beszélünk a tápanyagok jelentőségéről várandósság idején, és a szülést követően. Nagyító alá vesszük, hogy milyen az evési rutinod most, és elmondod hova szeretnél eljutni, mi a célod, én ehhez igazítom a folyamatot.

Ha erre igényed van közösen feltárjuk az étkezési szokásaidat, evésnaplót írsz, amit elemzünk. Röviden bevezetlek az alapelvekbe, melyek alkalmazásával a testedet segíteni tudod abban, hogy erőre kapjon, energikus legyen, és Te is jól érezd magad a bőrödben. Mindenki egyedi – ezt vallom, és ezt alkalmazom, így nincs olyan étrend, ami mindenkinek kivétel nélkül megfelelő lenne. Ha szükség van változtatásra, akkor azt úgy tesszük meg, hogy a saját preferenciáid mentén haladunk, és apró, kivitelezhető lépésben haladsz, ahogy neked kényelmes és teljesíthető. Én tanítalak, a változás benned van, Te fogsz megdolgozni érte.

*Nem vagyok orvos, se dietetikus. A táplálkozással kapcsolatban nem orvosi tanácsot adok. Diagnosztizálást nem végzek. Az oldalamon található minden információ oktatási jellegű, edukációs célú. Az oldalon megjelenő írások nem tekinthetők orvosi tanácsnak, diagnózisnak. Amennyiben az adott eset a kompetencia határomon túlmutat szakértőhöz, szakorvoshoz küldelek konzultációra. Mindig konzultálj háziorvosoddal vagy szakorvossal, ha az egészségeddel kapcsolatos problémát észlelsz.

A tudatos jelenlét lényege, hogy képes legyél teljesen az adott pillanatban, a mostban létezni. Képes legyél megfigyelni mit érzel, mit gondolsz és mit akarsz abban az adott másodpercben – és mindezt ítélkezés nélkül. A tudatos jelenlét tehát azt jelenti, hogy megtanulsz észrevenni mindent, ami a testedben, az elmédben és a környezetedben zajlik, és így észreveszel, érzékelsz mindent, ami az adott pillanatban jelen van. Mi a mozgást kötjük össze a tudatossággal, azzal, hogy a gyakorlatok, mozdulatok során figyelned kell egy-egy testrészedre, izmodra, és fókuszált figyelemmel újra képes leszel összekapcsolódni azzal a részeddel. Megtapasztalsz olyan részeket a testeden, amikre eddig kevés, vagy semmi figyelmet nem szenteltél, megtanulod szeretni azokat a részeidet, amikről eddig inkább negatívan gondolkoztál és nyilatkoztál. Megtanulod a testedet. A csoda pedig abban rejlik, hogy a

tudatos jelenlét gyakorlásával a jelenben fogsz létezni, és kizárhatod, lecsendesítheted a nyomasztó gondolataidat, testi-lelki egyensúlyt hozz létre. Relaxáló hatású – így oldjuk vele a stresszt.

Meditációval, relaxációs gyakorlatokkal szintén segítjük az ellazulást, és arra biztatlak, hogy ezt napi rendszerességgel gyakorold.